Glede na to, da pri nas velik del ponudbe obsegajo obnovljena e-kolesa, je postopek obnove eden najpomembnejših faktorjev zagotavljanja celostnega nivoja kakovosti, h kateremu v podjetju stremimo. Postopek obnove poteka po strukturiranem procesu, saj nam tovrsten način servisiranja zagotavlja največjo mero kontrole kvalitete storitve. Ker pa je vsako e-kolo na svoj način posebno, velik del pozornosti umsmerjamo tudi k individualnemi diagnostiki posameznega e-kolesa. S kombinacijo strukturiranega servisnega postopka in specifičnih pregledov, lahko torej vedno znova zagotavljamo maksimalen nivo kakovosti ELPEC e-koles. Posamezni sklopi obnove so naslednji.

Čiščenje e-kolesa

Verjetno očitno, ampak vendarle zelo pomembno, je vsako e-kolo pred začetkom dela temeljito očistiti. S celostnim čiščenjem e-kolesa, že pri prvem koraku lahko identificiramo potencialne pomankljivosti, ki jih je potrebno odpraviti. Prav tako je temeljito čiščenje e-kolesa tudi zelo koristno za podaljšanje življenske dobe komponent, katerih delovanje se že s manjšo količino umazanije postopoma slabša. 

Proces čiščenja smo razdelili na vodno in suho čiščenje. Vodno čiščenje poteka izredno pazljivo, saj premočan curek vode lahko poškoduje ležaje v okvirju. Po končanem vodnem čiščenju, e-kolo posušimo in pričnemo s suhim čiščenjem. Namen suhega čiščenja je predvsem odstranitev umazanije na težje dostopnih mestih, kjer se umazanija lahko nabira dalj časa. 

 

Pogonski sklop

Postopek obnove nadaljujemo s pogonskim sklopom. Za začetek serviser vključi zaslon, ga vizualno pregleda in preveri delovanje vseh funkcij. Sledi preverjanje prevoženih kilometrov. Nato preveri držalo baterije, njene kontakte, kabelski snop, priključek in razdaljo magneta od senzorja hitrosti ter po potrebni ustrezne komponente popravi ali zamenja.

Postopek se nadaljuje z motorjem, katerega serviser najprej vizualno pregleda, preveri tesnjenje pokrova ter privije vijačni priključek verižnika. Sledi še preverjanje spodnjega nosilca ter gonilnega sklopa.

Za konec vsako e-kolo prejme tudi posodobitev programske opreme na aktualno verzijo. 

Okvir

Serviser odkrije morebitne vizualne napake na cevi krmila, zgornja ter spodnji cevi okvirja, verižnemu nosilcu in vilicah. Po potrebi ponovno privije nihajno roko in preveri stanje opore kolesa (nogice) ter jo v večini primerov zamenja z novo. 

Zavore

Pregled se prične z analizo pritrjenosti zavornih čeljusti, diskov ter ročic. Nato serviser preveri debelino zavornih ploščic ter diskov. V primeru obrabe oboje zamenja, če pa oceni, da so komponente v primernem stanju, vseeno tako diske, kot ploščice, s kolesa odstrani ter jih ustrezno očisti. 

Sledi preverjanje kablov in zavornih vodnikov, kateri po potrebi prejmejo menjavo. Zelo pomembno je preveriti tudi tlak in količino zavorne tekočine v primeru hidravličnih zavor. Tekočino po potrebi doda. 

 

Prestavni sklop

Najprej serviser vizualno pregleda menjalnik, kable, in nosilec menjalnika. Nato menjalnik ustrezno nastavi, da menjava prestav poteka nemoteno. Po potrebi menjalnik zamenja. Sledi pregled naravnanosti nosilca menjalnika, katerega poravna ali zamenja, če je ta počen ali prekomerno ukrivljen. Pregled nadaljuje z analizo kasete in sprednjega verižnika. Če je kateri od teh prekomerno obrabljen, sledi menjava. Preveri tudi napetost verige, katero zamenja ali temeljito očisti ter namaže. Za konec preveri še stanje in delovanje prestavne ročice, katero ustrezno nastavi ali po potrebi zamenja. 

Krmilni del

Serviser pregleda morebitne razpoke ali praske na krmilu ter ustrezno nastavi njegov naklon. Seveda se je potrebno posvetiti tudi opori krmila in čiščenju krmilnega ležaja. Po čiščenju slednjega ustrezno oporo ustrezno pritrdi na cev vilice in krmilo samo. V večini primerov sledi še menjava ročajev na krmilu, v primeru da so ti dobro ohranjeni, pa jih serviser temljito očisti. V primeru, da je e-kolo opremljeno z zvoncem, preveri še njegovo delovanje in ga ustrezno pritrdi na krmilo. 

Obroči in plašči

Serviser preveri položaj in vpetost koles, čemur sledi preverjanje stanja prednjega ter zadnjega pesta. Pregled nadaljuje z napetostjo špic, katerih napetost enakomerno prilagodi ter preveri naravnanost kolesa. Sledi še vizualen pregled obročev in identificiranje morebitnih poškodb.

Nato pozornost preusmeri na plašče. Plašči so za varno vožnjo vitalnega pomena, tako da je profil plaščev zelo pomemben faktor obnove. Plašče po potrebi zamenja, če to ni potrebno, pa delo nadaljuje z nastavljanjem ustreznega tlaka in preverjanjem stanja ventilov. 

 

ELPEC servis centriranje koles

 

Vzmetenje

Pregled se prične z vizualno analizo vilic in amortizerja, v primeru polnovzmetenih koles. Sledi splošno preverjanje delovanja vzmetenja in morebitna identifikacija pomankljivosti. Nato serviser preveri zračnost ležaja in blažilnik vilic. Preveri pritisk v vilicah in amortizerju ter ga nastavi na standardizirano vrednost. Preizkusi tudi delovanje funkcij vzmetenja, kot so lock-out, rebound, compression (LSC, HSC) in zabeleži morebitne pomankljivosti. 

Sedež in sedežna opora

Pregled sedežne cevi in opore sedeža ter identifikacija morebitnih poškodb. V primeru obrabljenosti serviser sedež ali njegovo oporo zamenja. V nasprotnem primeru sedežno oporo in vpetje na sedežu temeljito očisti in podmaže. Preveri še globino vstavljanja in sponko. 

V primeru, da je e-kolo opremljeno s potopno sedežno oporo, je potrebno tej nameniti posebno pozornost. Serviser najprej preveri njeno delovanje in zračnost nato pa še stanje kablov in ročice za upravljanje.

Luči

Analiza vpetja in pritrjenosti odsevnikov. V primeru, da je e-kolo opremljeno z integrirano osvetljavo, serviser pregleda njeno delovanje in napeljavo kablov ter po potrebi zamenja ustrezne dele. 

Kozmetika

Serviser celotno e-kolo obriše s fino krpo. Nato poišče manjše praske in jih prekrije, če je to mogoče. Preveri še morebitne ostanke lepila nalepk in ga temeljito odstrani iz okvirja. Za konec celotni okvir namaže z zaščitnim premazom, ki e-kolesu nudi tako zaščito, kot tudi dolgo obstoječi lesk. 

 

Čiščenje električnega kolesa ELPEC

Končni pregled in testna vožnja

Serviser ponovno vizualno temeljito pregleda celotno e-kolo. Oceni stanje baterije, motorja, zavor, zobnikov in vzmetenja ter stanje ustrezno zabeleži

Sledi testna vožnja. Na testni vožnji serviser preizkusi vse funkcije motorja (eMTB, Tour, Turbo, ipd.) ter se osredotoči na delovanje zavor in prestavnega sklopa. V primeru osvetljave, preveri tudi delovanje luči. Po končani testni vožnji je e-kolo pripravljeno za pakiranje in skladiščenje.

Pakiranje

Vsako e-kolo je skladiščeno v temu primerni škatli, saj se na ta način izognemo morebitnim poškodbam in zagotovimo, da je e-kolo ob prodaji maksimalno ohranjeno. 

 

Pakiranje električnega kolesa ELPEC

Končni izdelek

E-kolo ELPEC kvalitete.

 

ELPEC eBikes električno kolo
marec 14, 2021 — ELPEC d.o.o.

Komentarji

ELPEC eBikes

ELPEC eBikes je komentiral:

Pozdravljeni,

@Vogelnik Aleš, odgovor vas čaka na e-mail naslovu.

Lep pozdrav,

ELPEC eBikes.

ELPEC eBikes

ELPEC eBikes je komentiral:

Pozdravljeni,

@Stane, e-kolesa odkupujemo iz poslovnega najema avstrijskih in nemških podjetij ter hotelov.

Za več informacij smo vam na voljo,

ELPEC eBikes.

Vogelnik Ales

Vogelnik Ales je komentiral:

pozdravljeni
kako pa je z obnovo boseve 300w baterije.scottov e kolo imam ze vec kot 3 leta in je neuporabna(vec ne fila)seveda sem kupil novo .
Drugace pa imate zelo dobro stran.
pozdrav ales

Stane

Stane je komentiral:

Od kod pa dobite- kupite rabljena kolesa?

Napiši komentar

Ne pozabite: komentarji so pred objavo pregledani.